SF
Degree dah mula!
Thursday 8 March 2018 10:14 pm Love 0 Blossom(s)

Assalamualaikum gais.

Ada sesiapa rindu I tak kat sini uhuk uhuk. Maaflah sebab selalu biar blog ni lama-lama tak berusik. Bila nak menulis je, penyakit malas tu datang uhuks. Tapi kalini memang rasa nak share dengan semua orang yang baca pasal degree hehe.

So for the start, aku nak cakap congrats dekat semua student penerapan UiTM yang dapat program yang korang apply. Dan tahniah jugak dekat diri sendiri sebab aku salah sorang yang dapat UiTM cuma takda dapat course yang betul-betul aku nak. Tapi redha jelah, takda rezeki nak terus sambung Bachelor in Accountancy :') Tapi aku still dapat my second choice which is Bachelor in Business Administration (Hons) Finance. Ye gais aku apply Finance, ye ye aku tau susah tapi aku kena hadap gais. To be honest, baru seminggu start, aku dah start rindu account padahal dulu punya benci account T~T Tapi hidup harus diteruskan, mungkin rezeki untuk ke Finance.

View KBM dari guard AYAM.

Oh yea, aku dapat UiTM Kampus Bandaraya Melaka. Ada tak senior saya disini uhuk. KBM ni takda pintu gerbang gais, dulu time aku dapat tawaran, jenuh aku dok google map UiTMKBM ni, rupanya dia ada satu banggunan je. Aku rasa cam krik krik sebab aku taktau benda ni hahahhaa. Dia ada 4 lif je weh untuk banggunan 16 tingkat, plus warga KBM kata kena naik tangga dari tingkat 1 sampai 5 baru boleh naik lif. Kuruslah aku lepasni ehek. Tapi aku redha lagi sekali sebab dulu pun memanjang je naik tangga kalau lif penuh, jadi takdalah shock sangat bila kena camni hewhew.  Buat masa ni, class aku tak start lagi sebab jadual tak ready sebab diorang tak expect budak Finance seramai ini, jadi kita tunggulah bila jadual nak siap ye.

Aku tak duduk Kolej Tun Mutahir(ni kolej perempuan ye) sebab time call tu, diorang kata tempat sangat terhad dan diorang akan bagi list rumah sewa yang selalu student UiTM duduk. So untuk menyenangkan kerja semua pihak termasuk parents aku supaya mereka tak risau, jadi aku duduklah Apartment Yayasan Melaka and orang panggil apartment ni AYAM ye anak-anak. AYAM ni sebelah je dengan UiTMKBM, memang tak sempat nak exercise dah sampai kampus hahahhaha. Kat AYAM ni aku duduk 2 orang 1 bilik, and ada 5 buah bilik 1 rumah. Bilik yang aku dapat menghadap Avilion Hotel, memang hari-hari tengok takda nafsu nak belajar sebab tak nampak kampus, ehem tu alasan ye. For now, roommate aku sangat baik and sangat lembut buat masa ni. Dia senior sebenarnya tapi aku tak panggil kakak pun sebab dengan roommate lama pun aku panggil nama je even dia lagi tua. Bukan kurang ajar ye, tapi tak biashe uhuk.

Dahla, terasa banyak pulak benda dalam satu post. Nanti korang malas nak baca, penat je I tulis pepanjang emem. Nanti bila aku rasa nak menulis lagi, aku update ye.

Assalamualaikum.

P/s: Bf aku duduk Melaka juga, jadi senanglah kalau aku tak cukup apa-apa <3

Words ;




21. Dah lama menulis tapi masih noob.



Kawan-kawan ;


Tabung Kahwin ;


Credits ;

The Skin By : SF
Basecode : Sf

All rights reserved ® SF 2016.